Ero sivun ”Contrapasso in due” versioiden välillä
p (muotoilemattomuus) |
p (korjattu typo urlissa) |
||
Rivi 2: | Rivi 2: | ||
Tanssi Fabritio Caroson tanssioppaasta Il Ballarino (1581)<br> | Tanssi Fabritio Caroson tanssioppaasta Il Ballarino (1581)<br> | ||
− | Ks. esim. Atro Kajasteen muotoilemat [[http://www.sci.fi/ | + | Ks. esim. Atro Kajasteen muotoilemat [[http://www.sci.fi/~kajaste/dance/fi/contrapasso.html ohjeet]]. (Huom. Usein käytetään musiikkia, joka on neljä tahtia liian pitkä. Tällöin tapana on tehdä osassa "C1" 12 seguitoa kahdeksan sijaan.) |
Kuten yleensäkin, oheisissa ohjeissa askeltekniikka on esitetty hieman yksinkertaistetusti, muistutukseksi siitä, miten askelikot suurinpiirtein tehdään. Muistakaa, että vaikka jotkut askelikkojen nimet ovat samat kuin varhaisitalialaisissa (eli 1400-luvun) tansseissa, näissä myöhäisemmissä liikkeet ovat kuitenkin erilaisia: ks. riverenza, continenza, doppio, ripresa. (Tällä tanssilla - tai muillakaan Caroson Contrapassoilla - ei myöskään ole mitään tekemistä varhaisitalialaisen contrapasso-askelikon kanssa). | Kuten yleensäkin, oheisissa ohjeissa askeltekniikka on esitetty hieman yksinkertaistetusti, muistutukseksi siitä, miten askelikot suurinpiirtein tehdään. Muistakaa, että vaikka jotkut askelikkojen nimet ovat samat kuin varhaisitalialaisissa (eli 1400-luvun) tansseissa, näissä myöhäisemmissä liikkeet ovat kuitenkin erilaisia: ks. riverenza, continenza, doppio, ripresa. (Tällä tanssilla - tai muillakaan Caroson Contrapassoilla - ei myöskään ole mitään tekemistä varhaisitalialaisen contrapasso-askelikon kanssa). | ||
[[Luokka:Myöhäisitalialaiset]] | [[Luokka:Myöhäisitalialaiset]] |
Versio 15. syyskuuta 2007 kello 21.06
Tätä tanssiohjetta ei ole muotoiltu wikin mukaisesti. |
Tanssi Fabritio Caroson tanssioppaasta Il Ballarino (1581)
Ks. esim. Atro Kajasteen muotoilemat [ohjeet]. (Huom. Usein käytetään musiikkia, joka on neljä tahtia liian pitkä. Tällöin tapana on tehdä osassa "C1" 12 seguitoa kahdeksan sijaan.)
Kuten yleensäkin, oheisissa ohjeissa askeltekniikka on esitetty hieman yksinkertaistetusti, muistutukseksi siitä, miten askelikot suurinpiirtein tehdään. Muistakaa, että vaikka jotkut askelikkojen nimet ovat samat kuin varhaisitalialaisissa (eli 1400-luvun) tansseissa, näissä myöhäisemmissä liikkeet ovat kuitenkin erilaisia: ks. riverenza, continenza, doppio, ripresa. (Tällä tanssilla - tai muillakaan Caroson Contrapassoilla - ei myöskään ole mitään tekemistä varhaisitalialaisen contrapasso-askelikon kanssa).